31/03/2011

PLETENE kratke ČARAPE ili čarapci, zepe, terluci, pape, natikače,...

Mi ih zovemo čarapci, a krste ih svakako zepe, natikače, terluci, pape,...No to nije važno. Bitno je da sam i ja jedne isplela - po prvi put. Ove su za sina, pošto su najmanje, pa da probam. Prvo sam proučila knjigu "Knitting school", a onda uz pomoć trgovkinje kupila potreban materijal: komplet od 5 igala br.3 i adekvatnu vunicu. Kad sam već u radnji da odmah uzmem i iglu za kukičanje, par dugih igli za pletenje, pa one sa silkom i još malo vunice,... Naoružana slobodnim vremenom, pošto sam volje i strpljenja imala, vratila sam se gotovo 35 godina unazad kada mi je baka pokazala kako da nanižem petlje i osnove klot-frket.

I tako je sve počelo...

Kako sada da objasnim postupak?
Knjige iz kojih učim su na engleskom pa i njihove skraćenice, ali ih nisam još sve provalila.
Pokušaću nešto da iskombinujem!

1.krug: I igla 13 petlji (st)
           II i III igla 12 st
           IV igla 11 st
Krug zatovrite tako što ćete prebaciti 1 st sa I na IV iglu

Koristeći V iglu pletite 2 petlje pravo (k2) 2 petlje krivo (p2).
2.-10.krug: k2, p2

Zatim radimo visinu pete IV i I iglom sa okretanjem pletiva
11.krug: k
12.krug: p
13,15,17,19.krug: k
14,16,18,20.krug: p
Znači uradimo 20 redova i time ćemo dobiti 10 rubnih petlji

Sada radimo dno pete
21.krug: pletite do sredine tj. k12 i još k3 od sredine, a 4st i 5st ispletite zajedno (k2tog) kao okrenuti k
22.krug: 1 st prebacite na desnu iglu kao da ćete isplesti p.
6 st ispletite p
7st i 8st ispletite zajedno (p2tog) kao okrenutu p
23.krug: ponoviti 22.krug

Oduzimajte sve dok petlje pete i dna pete ne ispletete zajedno.
Dno pete malo izvrnite i onda iglu provucite od napolje ka unutra kroz rubne petlje koje ste dobili pletenjem visine pete.
Isto uradite i sa drugom iglom.
Tako dobijamo na svakoj igli po 10 rubnih st + 4 st dna pete

Rubne st sa I igle pletite kao okrenute k
Petlje na II i III igli pletite k
Rubne st sa IV igle pletite kao k

24.krug: k

Za rist na kraju I igle pletite dve poslednje zajedno k2tog, a na IV igli 1st i 2st k2tog
25. i 26.krug: k, na kraju sa obe strane oduzimate pletući zajedno dve poslednje petlje k2tog tako ćete dobiti po 12 st na sve četiri igle.

27.krug: k i tako pletite sve do početka prstiju

Foto: EllaOllivera/priavtna arhiva

Od početka prstiju oduzimajte tako što ćete plesti poslednje dve zajedno na svakoj igli (11st i 12 st k2tog, pa na igli ostaje ukupno 11st)
Sledeći krug k
I tako naizmenično dok na svakoj igli ne ostane po 2st.
Kraj vunice odrežite da ostane dužine 10-15 cm, pa kraj uvucite u iglu sa tupim vrhom pa provucite kroz svih 8st dva puta, pa kroz rupicu u sredini. Okrenite čarapu na naličje i provucite (usijte) vunicu iglom kroz unutrašnjost čarape da ne bi došlo do paranja.

Ovi čarapci su za klince koji nose obuću br.30-31

Foto: EllaOllivera/priavtna arhiva

Imala sam želju da slikam ceo postupak ali toliko sam se unela u pletenje/štrikanje da bih se fotki setila tek pošto bi bila na pola sledeće faze. I tako malo po malo i čarapci su dobili svoj izgled.

Na pola puta moja princeza je upitala: "Mama, zašto ti pleteš kada nisi baba?!" Slatko sam se nasmejala i pokazala joj mnoštvo blogova gde ima i mladjih g-dji i g-djica od mame koje svojim veštim rukama i maštom pletu, šiju, heklaju, vezu,... prava mala umetnička dela. Naravno da je i ona odmah uzela igle i vunicu. Princ je sve posmatrao sa strane jer je njemu jedino bilo važno da je to što mama radi upravo samo za njega. Pala je odluka da će cela porodica da dobije po par. Ima još prijavljenih :) Ali mene već mame novi izazovi. Mnoštvo krpica i stare odeće zovu na recikliranje, na pačvork,... A čuje se zov divnih ideja sa drugih blogova, da ne znam kuda pre da se okrenem i kojim putem da krenem.

Нема коментара:

Постави коментар

Najvise Vam se dopalo!